Pages

Thursday 28 June 2012

叁巴虾 Sambal Prawns


原本没有打算上这个post 的,这里有很多高手会煮叁巴虾,而且也比我的好吃多了!
买了一颗很美丽又新鲜的生菜,装饰好正准备吃饭,看见这生菜美的好像一朵花那般,又手痒痒,拿了相机拍了下来,放上网留念,自我陶醉一番,呵呵!所以,这次我喜欢的是这生菜,不是虾哟!




用了之前做三芭蛋的食谱,把鸡蛋换成虾!
就算不加入其他材料,这样子配饭一起吃,也很美味!




可以把炸过的豆干啊鱼饼啊,通通丢入辣椒糊里一起煮,炒个米粉,哗,比外面的卖经济米粉好吃多了!面子书有网友分享,炒米粉时加些黑醋,真的好好吃,很开胃,我现在想到这黑醋米粉,口水都还会流出来,呵呵!



做法请看:三芭蛋

把蛋换成虾就行了,可以煮30-35只中虾,喜欢辣点,可以加多些辣椒干。

25 comments:

  1. 我喜欢虾,更加喜欢“三芭虾”。

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tracy,
      呵呵,我也是,只要是海鲜,我都爱:)

      Delete
  2. 哇,很久没吃sambal 虾了!Looks very tempting hmmmm.....mmm....
    Your s.o.s. message seems working well. I too having such problem earlier but have no idea how to due with it. Now I have more option ~ liew! haha...
    Thanks for sharing & hope you're having a lovely day, dear.
    Kristy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kristy,
      I really don't know what to do at that moment except post a SOS seek for help, haha..

      Delete
  3. 这个我喜欢~~我的午餐。

    ReplyDelete
  4. oh, my favourite, especially on nasi lemak, yum!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sonia,
      hehe...i know you sure eat with nasi lemak :)

      Delete
  5. 我要吃,这个很下饭的咯,而且我喜欢辣食的。
    哦。。。原来炒米粉时加些黑醋好吃啊!谢谢分享哦!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Casey,
      噢,加了醋,真的好吃哦,现在想到,还流口水呢:)

      Delete
  6. Replies
    1. 鲸鱼,
      哈哈,一定会分给你吃的:)

      Delete
  7. 看到那盘有炒米粉的我不能自拔了,好想吃啦!

    ReplyDelete
  8. 肚子饿饿来你家是最折磨人的事,一道简单的sambal虾(你说的,但对我是一点也不简单,哈哈哈哈!)都可以变到这么美味。

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eileen,
      哈哈,那碗米粉吃下,会更饿哦:)

      Delete
  9. Sambal配饭,绝对是非常好吃的。我煮面时有时会放醋,但炒米粉就没试过,今天又学会一样新东西了!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 茵茵,
      把醋加入米粉,好像都吃不饱似的,哈哈:)

      Delete
  10. 看到你的sambal我就流口水了,我的冷冻部还有辣椒酱,
    等买到臭豆才来煮sambal哈哈。。
    醋加入米粉我还第一次听过哦,味道会怪怪吗?哈哈

    ReplyDelete
  11. 这个sambal虾,我喜欢也。下次聚会好像是轮到我煮sambal虾了。所以先am着食谱。到时才作决定看要怎样煮。
    咔咔咔咔咔~
    我的旧家暂时进不了。需要时间来搞。也许不久后才恢复又或者无法恢复。我在等弟弟帮我。
    所以,我建了‘新家‘咯。xucaca-life.blogspot.com
    欢迎光临吧! :)

    ReplyDelete
  12. Joceline,
    我之前在别的部落各看见你,还不确定是你,原来真是你!
    啊,整莫办?我看中你的一些食谱,有的救吗?

    ReplyDelete
  13. This is a great recipe but I don't know why I always have sore throat issue. I think it is due to my late night sleep habit, like now, I was planning to make some deep fried food a month ago but the throat problem comes back every week & now have to take antibiotic, hahaha, so I think I can only "look look" at your sambal prawns only! Have a nice weekend!

    ReplyDelete
  14. Hi Jessie,
    I always(actually is everday lah) eat chili/chili padi. I can't live without them, haha! I also take a lot oven-baked food but i've never had sore throat. Maybe because i quite often eat cucumber. Maybe you can try to blend together cucumber+mint+yogurt+honey and drink it.This drink can reduce our body's heat. I tried before and it cured my mouth's ulcer. Very effective!

    ReplyDelete
  15. cass, i'm not 高手, so dont worry, i still enjoy learning a sambal recipe..i like many of the recipes you post, very 'ngam' my taste..haha.

    ReplyDelete
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...