Pages

Friday 17 August 2012

韩式泡菜煎饼 Kimchi Pancake (Kimchijeon)


自从和大家分享了韩国泡菜的做法,很多网友试了过后,都向我反映说很好吃,很喜欢它,我很开心,因为分享到一个大家都喜爱的食谱。在这之前,我试过了几个食谱,最后发现,这个食谱做出来的泡菜,和从韩国当地买回来的泡菜味道,是一模一样的!而且,学会了做泡菜,还可以避免皮包破一个大洞哦(因为超市卖的韩国泡菜,还真的不便宜),所以,现在我家的冰箱里头,一直都有泡菜的存货,一年365天,天天都有泡菜的供应 ^-^


 

这个简单又好吃的泡菜煎饼,是我常常在忙的时候,为自己准备的一个简单的餐点。简简单单的材料,做出来的煎饼,真的很美味,带点泡菜的微酸,非常开胃,有别于我们一般常吃的韭菜/葱花煎饼,这个周末,大家不妨在家试试看!


祝大家有个愉快的周末!




食谱取自:maangchi

材料:(1-2人份)
泡菜(挤干菜汁,切碎) 1杯
泡菜汁 3tbsp
洋葱(切碎)2tbsp
盐 1/2tsp
糖 1/2tsp
面粉 1/2 杯
水 1/4杯

  • 把所有材料全部混合均匀,用一个平底不粘锅,倒入少许油烧热,把面糊倒入,均匀的把面糊铺平,小火煎至两面金黄,即可。
(这个分量,我做了2个8寸大的煎饼)


19 comments:

  1. 泡菜煎饼耶~~我还没吃过。我想应该是好吃!

    ReplyDelete
  2. Cass。。。
    ang dang dang的!!看起来很好吃!!好想吃~~
    对咯。。超市的都蛮贵。。。><
    可是冰箱不够大。。。不然也想腌制。。。=)
    可能试试小小的。。。=)
    好吃哦!!yummy!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabrina,
      我每次也只是做食谱的一半,冰箱也堆了太多的食物了 :P
      你做了后,就会发现,外面卖的,有多贵了,呵呵。。

      Delete
  3. 哎哟。。。看到我就想吃了,我也要做,哈哈!
    你的泡菜食谱真的比外面卖的好吃多了,现在我家的冰箱也是长年有存货的,自己做又很划算,天天吃都可以,呵呵!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Casey,
      真的,自己做,真的超省钱哦:)
      我相信你一定会喜欢这个煎饼,做了话,我去你家吃哦:)

      Delete
  4. 我很喜歡吃韓式泡菜!
    用外面買的做不到這個煎餅吧。
    看來我要先跟你學會了做泡菜,
    再來做煎餅好了!! ~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jane,
      外头买的,也是可以做这个煎饼的。
      不妨自己试试在家做泡菜,好玩的很呢 :)

      Delete
  5. 啊。。。 原来材料是这么简单!谢谢分享哦 :)

    ReplyDelete
  6. 哈哈
    这个我喜欢
    有机会我要吃:)

    ReplyDelete
  7. it's been quite sometime i made my last kimchi. Funny yesterday i also saw another friend making a kimchi pancake and she also added a little glutinous flour for added texture she said. I also like to cook instant noodles with kimchi, i cooked that so much when i made kimchi last time.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lena,
      Me too, like to cook with instant noodles, very nice oh...
      Next time i will try to add some glutinous flour to pancake see hows the texture :)

      Delete
  8. 这个又ngam到我了。看起来真的很好吃

    ReplyDelete
    Replies
    1. Li Shuan,
      如果你喜欢kimchi,一定也会喜欢这个煎饼的 :)

      Delete
  9. At home, only me and my daughter like kimchi, that two boys and big guy are not so fancy on this, so I usually just buy from outside. Your recipe received so many good reviews, I must try one day.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sonia,
      Hehe...My husband also dislike the kimchi smell :)

      Delete
  10. hai there!
    my family gila of kimchi, and me too!
    never thought of buy it from market when look at the price and serving size,haha~~
    i didnt apply the glutinous rice flour version, i made a whole cabbage, and packed in seperated plastic sheets.
    But this time i found that my some of kimchi got some greenish in form of discoloring, but there're no sight of mold.
    https://www.facebook.com/hasegawa.maya91/media_set?set=a.10201531935128552.1073741827.1482170101&type=3
    this is the album of the kimchi. paiseh cause the pic not clear enough.
    just so i thought maybe part of these didnt soaked in the kimchi paste. i wonder did you know any of this?
    i also made the radish cube kimchi from the remaining kimchi paste, it taste good!
    looking forward from your reply!

    ReplyDelete
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...